آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A
آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A
در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A خواهیم پرداخت.
یک کیت توسعه نرم افزار که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه هایی را برای سیستم عامل Android ایجاد کنند. Android SDK شامل نمونه پروژه هایی با کد منبع ، ابزارهای توسعه ، شبیه ساز و کتابخانه های مورد نیاز برای ساخت برنامه های اندرویدی است. در این فصل Android SDK و روشهای استفاده از آن برای توسعه کدی که هدف آن SL4A است ، مورد بحث قرار می گیرد.
اجزای SDK
درخت فهرست که در آن Android SDK را نصب کرده اید، حاوی لیستی از پوشه ها است که حاوی اسناد ، کد نمونه و تعدادی ابزار است. رفتن به زیر شاخه ابزار تعدادی از فایلهای اجرایی را نشان می دهد.
در زیر برخی از اجزای مهم در SDK Android بحث شده است.
مدیر SDK
Android SDK Manager ابزارها، سیستم عامل ها و سایر اجزای SDK را برای دسترسی آسان و مدیریت در بسته ها جدا می کند. SDK می تواند برای بررسی بسته های SDK جدید یا به روز شده و ابزارهای افزودنی پیکربندی شود.
به طور پیش فرض، Android Studio به روزرسانی های Android SDK را بررسی نمی کند. برای فعال کردن بررسی خودکار Android SDK –
- مرحله 1 – File → Settings → Appearance & Behavior → System Settings → Updates را انتخاب کنید.
- مرحله 2 – کادر تأیید بررسی خودکار به روزرسانی ها برای Android SDK را علامت بزنید و یک کانال به روزرسانی را انتخاب کنید.
- مرحله 3 – روی OK یا Apply کلیک کنید تا بررسی به روزرسانی فعال شود.
تب SDK Update Sites سایتهایی را نشان می دهد که Android Studio برای Android SDK و به روزرسانی های شخص ثالث بررسی می کند. می توانید سایت های دیگری را اضافه کنید که افزونه های SDK اندرویدی خود را میزبانی می کنند ، سپس افزونه های SDK را از آن سایتها بارگیری کنید.
شبیه ساز اندروید
AVD Manager یک رابط کاربری گرافیکی ارائه می دهد که در آن می توانید دستگاه های مجازی Android (AVD) را که توسط Android Emulator مورد نیاز است ایجاد و مدیریت کنید. یک دستگاه مجازی اندروید (AVD) شامل تعدادی پرونده شامل پیکربندی و فضای ذخیره سازی مجازی مورد نیاز شبیه ساز است. برای شبیه سازی دستگاه های مختلف می توانید هر تعداد AVD مورد نظر خود ایجاد کنید.
از مراحل زیر می توان برای ایجاد AVD در Eclipse استفاده کرد –
- مرحله 1 – Window → AVD Manager را انتخاب کنید.
- مرحله 2 – روی New کلیک کنید.
- مرحله 3 – نام AVD را تایپ کنید ، هدف را انتخاب کنید و مقادیر را برای سایر ویژگی ها مشخص کنید.
- مرحله 4 – روی Create AVD کلیک کنید.
برای دستگاه های دارای صفحه کلید، یک مجموعه استاندارد از نقشه های میزبان گرفته تا اقدامات روی دستگاه وجود دارد. نگاشت های پیش فرض کلید شبیه ساز عبارتند از –
کلید شبیه ساز | نقشه برداری روی دستگاه میزبان |
---|---|
BUTTON_CALL | F3 |
BUTTON_HANGUP | F4 |
BUTTON_HOME | Home |
BUTTON_BACK | Escape |
BUTTON_MENU | F2, PageUp |
BUTTON_STAR | Shift+F2, PageDown |
BUTTON_POWER | F7 |
BUTTON_SEARCH | F5 |
BUTTON_CAMERA | Ctrl+Keypad_5, Ctrl+F3 |
BUTTON_VOLUME_UP | Keypad_Plus, Ctrl+F5 |
BUTTON_VOLUME_DOWN | Keypad_Minus, Ctrl+F6 |
TOGGLE_NETWORK | F8 |
TOGGLE_TRACING | F9 |
TOGGLE_FULLSCREEN | Alt-Enter |
BUTTON_DPAD_CENTER | Keypad_5 |
BUTTON_DPAD_UP | Keypad_8 |
BUTTON_DPAD_LEFT | Keypad_4 |
BUTTON_DPAD_RIGHT | Keypad_6 |
BUTTON_DPAD_DOWN | Keypad_2 |
TOGGLE_TRACKBALL | F6 |
SHOW_TRACKBALL | Delete |
CHANGE_LAYOUT_PREV | Keypad_7, Ctrl+F11 |
CHANGE_LAYOUT_NEXT | Keypad_9, Ctrl+ F12 |
ONION_ALPHA_UP | Keypad_Multiply |
ONION_ALPHA_DOWN | Keypad_Divide |
با ویرایش فایل default.keyset در زیر شاخه android. می توانید این تنظیمات را تغییر دهید.
Android Debug Bridge
ADB ، Android Debug Bridge ، یک ابزار خط فرمان است که در Android SDK Google موجود است. ADB می تواند از طریق USB دستگاه شما را از طریق رایانه کنترل کند، پرونده ها را به عقب و جلو کپی کند، برنامه ها را نصب و حذف نصب کند، دستورات پوسته را اجرا کند و موارد دیگر.
اگر یک شبیه ساز در حال اجرا و یک دستگاه واقعی متصل هستید، باید مشخص کنید که دستورات ADB را به یک دستگاه واقعی کجا می خواهید ، از گزینه d- استفاده کنید و برای شبیه ساز ، از e– استفاده کنید. در زیر لیستی از پرچم ها و دستورات برای ADB آورده شده است.
S.No. | پرچم ها و توضیحات ADB |
---|---|
1 | d-
دستگاه را به تنها دستگاه USB متصل هدایت می کند. اگر بیش از یک دستگاه USB متصل باشد خطایی را برمی گرداند. |
2 | e-
دستور را به تنها شبیه ساز در حال اجرا هدایت می کند. اگر بیش از یک شبیه ساز در حال اجرا باشد، خطایی را برمی گرداند. |
3 | -s <serial_number>
با شماره سریال داده شده به دستگاه USB یا شبیه ساز دستور می دهد. |
4 | devices
همه دستگاه های متصل را لیست کنید |
5 | connect <host>:<port>
از طریق TCP / IP به دستگاه متصل شوید |
6 | disconnect <host>:<port>
ارتباط خود را از یک دستگاه TCP / IP قطع کنید |
S.No. | دستورات و توضیحات ADB |
---|---|
1 | adb push <local> <remote>
فایل را در دستگاه کپی کنید |
2 | adb pull <remote> [<local>]
file/dir را در دستگاه کپی کنید |
3 | adb sync [<directory>]
اگر <directory> مشخص نشده باشد ، هر دو پارتیشن / system و / data به روز می شوند. اگر “system” یا “data” باشد ، فقط پارتیشن مربوطه به روز می شود. |
4 | adb shell
پوسته از راه دور را به صورت تعاملی اجرا کنید |
5 | adb emu <command>
دستور شبیه ساز کنسول را اجرا کنید |
6 | adb logcat
مشاهده گزارش دستگاه |
7 | adb forward <local> <remote>
اتصالات سوکت به جلو |
8 | adb install [-l] [-r] [-s] <file>
این فایل بسته را به دستگاه فشار دهید و آن را نصب کنید. (-l به جلو برنامه را قفل کنید) (-با نصب اطلاعات، برنامه را دوباره نصب کنید) (-به جای حافظه داخلی بر روی کارت SD نصب می شود) |
9 | adb uninstall [-k] <package>
این بسته برنامه را از دستگاه خارج کنید. k- به معنای نگه داشتن دایرکتوری های داده و حافظه پنهان است |
10 | adb bugreport
تمام اطلاعات دستگاهی را که باید در گزارش اشکال موجود باشد ، برگردانید. |
11 | adb help
این پیام راهنما را نشان دهید |
12 | adb version
نمایش شماره نسخه |
Shell (پوسته)
Shell (پوسته) برنامه ای است که به ورودی صفحه کلید از کاربر گوش می دهد و عملکردهایی را طبق دستور کاربر انجام می دهد. دستور adb shell یونیکس را برای ارسال دستورات پوسته به شبیه ساز یا دستگاه متصل فراهم می کند و نتایج را نمایش می دهد. همچنین می تواند برای راه اندازی پوسته تعاملی به صورت محلی مورد استفاده قرار گیرد.
برای صدور یک دستور واحد بدون وارد کردن پوسته از راه دور ، از دستور shell مانند این استفاده کنید –
1 |
adb [-d|-e|-s <serialNumber>] shell <shell_command> |
یا برای وارد کردن پوسته ای از راه دور بر روی یک شبیه ساز / دستگاه –
1 |
adb [-d|-e|-s <serialNumber>] shell |
وقتی آماده خروج از پوسته از راه دور هستید، CTRL + D را فشار دهید یا EXIT را تایپ کنید.
سرویس مانیتور اشکال زدایی Dalvik
اندروید یک ابزار اشکال زدایی ، Dalvik Debug Monitor Service (DDMS) را ارائه می دهد. این ابزار خدمات اضافی مانند خدمات انتقال پورت، ضبط صفحه بر روی دستگاه، تماس ورودی و جعل پیامک و غیره را فراهم می کند.
وقتی DDMS شروع می شود، به adb متصل می شود. هنگامی که دستگاه متصل است ، یک سرویس نظارت VM بین adb و DDMS ایجاد می شود. این سرویس DDMS را هنگام شروع یا خاتمه یک دستگاه VM به دستگاه اطلاع می دهد.
هنگامی که VM شروع به اجرا کرد ، شناسه فرآیند آن از طریق adb به DDMS ارسال می شود و adem daemon یک اتصال به اشکال زدائی VM باز می کند. DDMS اکنون می تواند با استفاده از یک پروتکل سیم سفارشی با VM صحبت کند.
لیست جلسات قبل آموزش SL4A
- آموزش SL4A
- آموزش نمای کلی اندروید با SL4A
- آموزش معماری اندروید با SL4A
- آموزش لایه اسکریپت نویسی برای اندروید با SL4A
- آموزش معماری در SL4A
- آموزش کتابخانه پایتون در SL4A
- آموزش محیط توسعه در SL4A
- آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A
- آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A
- آموزش کار با Eclipse در SL4A
- آموزش بررسی API Android در SL4A
- آموزش ایجاد رابط کاربری گرافیکی در SL4A
- آموزش برنامه های کاربردی با استفاده از نماهای پایتون در SL4A
- آموزش اسکریپت نویسی پس زمینه با پایتون در SL4A
دیدگاه شما