آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه خواهیم پرداخت.
پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش پروژه محور پایتون
پکیج بوکه دو رابط ارائه می دهد که با استفاده از آنها می توان عملیات مختلف رسم را انجام داد.
bokeh.models
این ماژول یک رابط سطح پایین است. انعطاف پذیری زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا توسعه دهنده برنامه را بصر یسازی کند. طرح بوکه منجر به شیئی می شود که دارای جنبه های بصری و داده ای یک صحنه است که توسط کتابخانه BokehJS استفاده می شود. اشیا-سطح پایین را که از نمودار صحنه بوکه تشکیل شده اند، مدل می نامند.
bokeh.plotting
این یک رابط سطح بالاتر است که از قابلیت نوشتن حروف کوچک بصری برخوردار است. این ماژول شامل تعریف کلاس plot است. در واقع یک زیر کلاس از کلاس است که در ماژول bokeh.models تعریف شده است.
کلاس plot ایجاد طرح را ساده می کند. این شامل روشهای مختلفی برای رسم حروف مختلف گرافیکی گلیفی شده است. گلیف ها عناصر سازنده طرح بوکه مانند خطوط، دایره ها، مستطیل ها و اشکال دیگر هستند.
bokeh.application
پکیج application بوکه کلاس کاربردی که یک کارخانه سبک برای ایجاد اسناد بوکه است. یک سند ظرفی برای مدلهای بوکه است که در کتابخانه BokehJS سمت مشتری منعکس می شود.
bokeh.server
این برنامه سفارشی بوکه سرور Tornadocore را فراهم می کند. از سرور برای به اشتراک گذاری و انتشار طرح ها و برنامه های تعاملی برای مخاطبان مورد نظر شما استفاده می شود.
لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه
- آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
- آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
- آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
- آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه
دیدگاه شما