آموزش شی Math در جاوا اسکریپت

4 سال پیش
آموزش شی Math در جاوا اسکریپت 
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش شی Math در جاوا اسکریپت

 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش شی Math در جاوا اسکریپت  خواهیم پرداخت.

شی Math ویژگی ها و روش هایی را برای ثابت ها و توابع ریاضی در اختیار شما قرار می دهد. برخلاف سایر اشیا جهانی، ریاضی سازنده نیست. تمام خصوصیات و متد های ریاضی ثابت هستند و می توان با استفاده از Math به عنوان شی بدون ایجاد آن، فراخوانی کرد.

بنابراین، شما از ثابت pi به عنوان Math.PI یاد می کنید و تابع sine را با نام Math.sin (x) می خوانید ، جایی که x استدلال روش است.

نحو

نحو فراخوانی خصوصیات و روشهای ریاضی به شرح زیر است

 

خصوصیات ریاضی

در اینجا لیستی از کلیه خصوصیات ریاضی و توضیحات آنها آورده شده است.

  • \E

ثابت اولر و پایه لگاریتم های طبیعی ، تقریباً 2.718.

  •  LN2

لگاریتم طبیعی 2 ، تقریباً 0.693.

  • LN10

لگاریتم طبیعی 10 ، تقریباً 2.302.

  •  LOG2E

لگاریتم پایه 2 E ، تقریباً 442/1.

  • LOG10E

پایه 10 لگاریتم E ، تقریباً 0.434.

  • PI

نسبت محیط دایره به قطر آن ، تقریباً 3.14159.

  • SQRT1_2

ریشه مربع 1/2؛ معادل آن ، 1 بیش از ریشه مربع 2 ، تقریباً 0.707.

  • SQRT2

ریشه مربع 2 ، تقریباً 1.414.

در بخش های بعدی ، چند مثال برای نشان دادن استفاده از خصوصیات ریاضی خواهیم داشت.

 

 

متدهای ریاضی

در اینجا لیستی از روش های مرتبط با شی Math و توضیحات آنها آورده شده است

  • ()abs

مقدار مطلق یک عدد را برمی گرداند.

  • ()acos 

آرکوزین یک عدد را برمی گرداند.

  • ()asin 

arcsine (به رادیان) یک عدد را برمی گرداند.

  • ()atan

محدبه (به رادیان) یک عدد را برمی گرداند.

  • ()atan2 

مقدار مستعد استدلال های خود را برمی گرداند.

  • ()ceil

کوچکترین عدد صحیح بزرگتر یا مساوی با یک عدد را برمی گرداند.

  • ()cos 

کسینوس یک عدد را برمی گرداند.

  • ()exp

EN را برمی گرداند ، جایی که N آرگومان است و E ثابت اولر است ، پایه لگاریتم طبیعی.

  •  ()floor

بزرگترین عدد صحیح را کمتر از یا عدد برمی گرداند.

  • ()log

لگاریتم طبیعی (پایه E) یک عدد را برمی گرداند.

  •  ()max

بزرگترین عدد صفر یا بیشتر را برمی گرداند.

  • ()min

کوچکترین عدد صفر یا بیشتر را برمی گرداند.

  • ()pow

باز را به توان نمایی ، یعنی باز پایه ، برمی گرداند.

  • ()random

یک عدد شبه تصادفی بین 0 و 1 برمی گرداند.

  •  ()Round

مقدار یک عدد گرد شده را به نزدیکترین عدد صحیح برمی گرداند.

  • ()Sin

سینوس یک عدد را برمی گرداند.

  • ()sqrt

ریشه مربع یک عدد را برمی گرداند.

  •  ()tan

مماس یک عدد را برمی گرداند.

  • ()toSource

رشته “Math” را برمی گرداند.

 

منبع..

لیست جلسات قبل آموزش جاوا اسکریپت

    1. آموزش جاوا اسکریپت
    2. نگاه کلی به آموزش جاوا اسکریپت 
    3. آموزش نحو در جاوا اسکریپت
    4. آموزش فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگرها
    5. آموزش قرارگیری در فایل HTML در جاوا اسکریپت
    6. آموزش متغیرها در جاوا اسکریپت
    7. آموزش عملگرها در جاوا اسکریپت 
    8. آموزش دستور if-else در جاوا اسکریپت 
    9. آموزش دستور switch case در جاوا اسکریپت
    10. آموزش حلقه while در جاوا اسکریپت
    11. آموزش حلقه for در جاوا اسکریپت
    12. آموزش حلقه for…in در جاوا اسکریپت  
    13. آموزش کنترل حلقه در جاوا اسکریپت
    14. آموزش توابع در جاوا اسکریپت
    15. آموزش رویدادها در جاوا اسکریپت
    16. آموزش کوکی ها در جاوا اسکریپت
    17. آموزش تغییر مسیر صفحه در جاوا اسکریپت 
    18. آموزش کادر گفتگو در جاوا اسکریپت 
    19. آموزش کلمه کلیدی Void در جاوا اسکریپت
    20. آموزش چاپ صفحه در جاوا اسکریپت 
    21.  بررسی اجمالی اشیا در جاوا اسکریپت
    22. آموزش شی Number در جاوا اسکریپ
    23.  آموزش شی Boolean در جاوا اسکریپت 
    24. آموزش شی رشته ها در جاوا اسکریپت
    25. آموزش شی آرایه ها در جاوا اسکریپت
    26. آموزش شی Date در جاوا اسکریپت
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب saber

دیدگاه شما

بدون دیدگاه