آموزش ساخت برنامه ها با Swift
![آموزش ساخت برنامه ها با Swift](https://www.sourcebaran.com/learn/wp-content/uploads/2021/05/05-1.jpg)
آموزش ساخت برنامه ها با Swift
در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش ساخت برنامه ها با Swift خواهیم پرداخت.
اولین برنامه – Guess the number”
در این بخش ، ما یک برنامه کاربردی به نام “Guess the number” ایجاد خواهیم کرد. برای ساخت این برنامه ، یک برنامه iOS Single View جدید ایجاد کنید و نام آن را هرچه می خواهید بگذارید.
روی main.storyboard کلیک کنید و نمای اصلی خود را انتخاب کنید.
افزودن تگ نوشتاری متن را به «حدس زدن شماره» تغییر دهید. رنگ و خصوصیات اندازه را تغییر دهید و آن را مطابق نیاز خود درست کنید.
یک قسمت ورودی اضافه کنید، به نمای کامل کشیده شود.
یک دکمه اضافه کنید و نام آن را “Guess بزنید.
یک تگ دیگر اضافه کنید، آن را کشیده و کادر متن را پاک کنید.
پس از افزودن همه عناصر ، view شما به این شکل است.
اکنون به دستیار ویرایشگر بروید و از عنصر UI خود روی استفاده کنید تا فایل کنترلر مشاهده شود، سپس قسمت متن را به عنوان خروجی متصل کرده و نام آن را userInput بگذارید.
تگ خالی را به عنوان خروجی وصل کنید و نام آن را به عنوان resultLabel بگذارید.
دکمه Guess را به عنوان عمل متصل کنید و نام آن را حدس بزنید ButtonPressed.
منطق چیست؟
منطق این کار ساده است، ما اعداد تصادفی بین 0-9 تولید خواهیم کرد و خواهیم دید که آیا با عددی که کاربر وارد کرده برابر است یا خیر. اگر برابر باشد ، ما “شما درست می گویید” نشان خواهیم داد ، در غیر این صورت “شما اشتباه می کنید!”
به کار بردن منطق
برای تولید یک عدد تصادفی بین 0-9 ، از دستور زیر استفاده خواهیم کرد.
1 |
let rollIt = String(arc4random_uniform(10)) |
سپس از منطق زیر برای بررسی اینکه آیا همان ورودی کاربر است یا خیر استفاده خواهیم کرد.
1 2 3 4 5 |
if userInput.text == rollIt { resultLabel.text = "You're right!" } else { resultLabel.text = "Wrong! It was a " + rollIt + "." } |
این است که منطق نهایی شما در عملکرد دکمه چگونه خواهد بود.
1 2 3 4 5 6 7 8 |
@IBAction func guessButtonPressed(_ sender: Any) { let rollIt = String(arc4random_uniform(10)) if userInput.text == rollIt { resultLabel.text = "You're right!" } else { resultLabel.text = "Wrong! It was a " + rollIt + "." } } |
برنامه دوم – “Is It Prime”
در این برنامه، ما ورودی از کاربر می گیریم و بررسی خواهیم کرد که آیا این شماره اول است یا نه –
چیدمان – مشابه برنامه قبلی ، به ورودی ، دکمه و تگ خروجی نیاز داریم.
چالش ها – ایجاد UI و اتصال عناصر به کد. همچنین اگر می توانید پروژه کامل را خودتان ایجاد کنید ، سعی کنید. اگر خودتان موفق به ایجاد آن شده اید ، عالی است و با توسعه iOS بسیار عالی عمل می کنید.
اگر نتوانستید مدیریت کنید ، نگران نباشید. به تصویر زیر نگاه کنید و سعی کنید همان کار را انجام دهید.
سعی کنید view به این شکل ایجاد کنید ، اگر هنوز قادر به انجام آن نیستید ، لطفا قسمت قبلی را که ما بازی حدس را توسعه داده ایم بخوانید.
منطق چیست؟
اعداد اول اعدادی هستند که به جز 1 و خود عدد با هیچ عدد دیگری قابل تقسیم نیستند.
مثال – 7 یک عدد اول است زیرا هر عدد دیگری به جز 1 و 7 نمی تواند آن را تقسیم کند.
چگونه پیاده سازی کنیم؟
سعی کنید برای بررسی اعداد اول کدی بنویسید. سپس ورودی کاربر را بگیرید و ببینید که آیا این یک درجه اول است یا نه. اگر بله ، پس نخست را نشان دهید ؛ در غیر این صورت در برچسب نتیجه خود را نشان ندهید.
این کد برای بررسی اینکه آیا یک شماره ارائه شده “اول” است یا نه –
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
@IBAction func isItPrimeButtonPressed(_ sender: Any) { if let userEnteredString = userInput.text { let userEnteredInteger = Int(userEnteredString) if let number = userEnteredInteger { var isPrime = true if number == 1 { isPrime = false } var i = 2 while i < number { if number % i == 0 { isPrime = false } i += 1 } if isPrime { resultLabel.text = "yes. \(number) is prime!" } else { resultLabel.text = "No. \(number) is not prime" } } else { resultLabel.text = "Please enter a positive whole number" } } } |
لیست جلسات قبل آموزش توسعه iOS با Swift 2
- آموزش توسعه iOS با Swift 2
- آموزش Xcode IDE در توسعه iOS با Swift 2
- اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش ساخت برنامه تعاملی در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش ساخت برنامه ها با Swift
- آموزش iOS پیشرفته در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش یکپارچه سازی نقشه ها در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش طرح بندی خودکار در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش انیمیشن ها در توسعه iOS با Swift 2
- آموزش دسترسی به خدمات وب در توسعه iOS با Swift 2
دیدگاه شما