آموزش رویدادها لمسی در برنامه نویسی انگولار

4 سال پیش
امتیاز دهید post

آموزش رویدادها لمسی در برنامه نویسی انگولار

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش رویدادها لمسی در برنامه نویسی انگولار خواهیم پرداخت.

برای کار با Touch و رویدادهای آن، باید ماژول زیر را اضافه کنید –

 

اگر فقط به ماژول لمسی علاقه دارید، می توانید فقط mobile-angular-ui.gestures.touch را اضافه کنید.

touch$ سرویسی است که با ماژول لمسی در دسترس است. این در هر دستگاه ورودی که می خواهید با آن کار کنید کار خواهد کرد. این جزئیات مانند حرکت، مدت، سرعت، جهت و غیره را ارائه می دهد.

روش ها در touch$

در زیر روش های موجود در touch$ وجود دارد –

bind 

بیایید نگاهی به روش bind  بیندازیم.

 

 

پارامترها

  • element – عنصر html که می خواهید با جزئیات لمسی کنار بیایید.
  • eventHandlers – شی object دارای کنترل کننده برای وقایع لمسی خاص. حامیان موجود این رویداد هستند –
  • start – این یک تماس برای رویداد touchstart است.
  • پایان – این یک رویداد پاسخ به تماس است.
  • انتقال – این یک تماس برای رویداد touchmove است.
  • لغو – این یک تماس برای رویداد لغو لمسی است.
  • گزینه ها – این یک شی است که می تواند جزئیات را به شرح زیر داشته باشد –
  • MovementThreshold – یک مقدار صحیح است. تعداد پیکسل های حرکت قبل از شروع به کار انداختن کنترل کننده های حرکت لمسی.
  • valid – این تابعی است که مقدار بولی را برمی گرداند و تصمیم می گیرد که آیا باید یک لمس را کنترل یا نادیده گرفت.
  • ناحیه حساس – می تواند یک تابع یا عنصر یا BoundingClientRect باشد. ناحیه حساس مرزهایی را برای آزاد کردن لمس هنگامی که حرکت در خارج است تعریف می کند.
  • pointerTypes – این آرایه ای از نشانگر است که دارای کلیدهایی است که زیر مجموعه نقشه رویدادهای پیش فرض اشاره گر است.

 

انواع touch$ 

ویژگی نوع توضیح
type string این نوع رویداد را به شما می گوید. به عنوان مثال – touchmove ، touchstart ، Touchend ، touchcancel
timestamp Date زمانی که لمس اتفاق افتاده است
duration int تفاوت بین رویداد لمسی فعلی و شروع لمسی
startX float مختصات X شروع لمسی
startY float   مختصات Y رویداد لمسی
prevX float  از شروع لمسی یا لمسی که قبلاً اتفاق افتاده است
prevY float  از شروع لمس یا حرکت لمسی که قبلاً اتفاق افتاده است
x float   مختصات X رویداد لمسی
y float    مختصات Y رویداد لمسی
step float فاصله بین نقاط prevX ، prevY و x ، y
stepX float فاصله بین نقاط prevX و x
stepY float فاصله بین نقاط prevY و y
velocity float سرعت در پیکسل یک رویداد لمسی در ثانیه
averageVelocity float سرعت متوسط ​​رویداد لمسی در هر ثانیه
distance float فاصله بین نقاط startX ، startY و x ، y
distanceX float فاصله بین نقاط startX و x
distanceY float فاصله بین نقاط prevY و y
total float  حرکت افقی و عمودی در دستگاه انجام می شود
totalX float حرکت کلی یعنی جهت افقی. همچنین شامل چرخش ها و تغییر جهت است
totalY float حرکت کلی یعنی حرکت عمودی. این همچنین شامل چرخش ها و تغییر جهت است
direction float جهت چپ ، بالا ، پایین ، راست جهت لمس
angle float زاویه بر حسب درجه از محور x و y

در اینجا یک مثال عملی وجود دارد که انواع لمسی را نشان می دهد.

index.html

 

سخت ترین دستورالعمل در app.js اضافه شده است که از روش  touch.bind$ استفاده می کند.

 

کد کامل داخل app.js به شرح زیر است

 

src / home / home.html

مطابق شکل زیر از دستورالعمل سخت افزاری در داخل HTML استفاده می شود

 

Touch Event

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی انگولار 

  1. آموزش برنامه نویسی انگولار
  2. بررسی اجمالی برنامه نویسی انگولار
  3. آموزش نصب انگولار 
  4. آموزش راه اندازی پروژه در برنامه نویسی انگولار
  5. آموزش اولین برنامه انگولار
  6. آموزش طرح بندی در برنامه نویسی انگولار
  7. آموزش مولفه ها در برنامه نویسی انگولار
  8. آموزش منوی کشویی در برنامه نویسی انگولار
  9. آموزش منوی آکاردئون در برنامه نویسی انگولار
  10. آموزش تب ها در برنامه نویسی انگولار
  11. آموزش کشیدن و رها کردن در برنامه نویسی انگولار
  12. آموزش مناطق قابل پیمایش در برنامه نویسی انگولار
  13. آموزش فرم ها در برنامه نویسی انگولار
  14. آموزش سوایپ کردن در برنامه نویسی انگولار
  15. آموزش سوییچ تغییر وضعیت در برنامه نویسی انگولار
  16. آموزش بخش ها در برنامه نویسی انگولار
  17. آموزش جزئیات اصلی در برنامه نویسی انگولار
امتیاز دهید post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب saber

دیدگاه شما

بدون دیدگاه