آموزش موارد جدید در برنامه نویسی پایتون 3

3 سال پیش
امتیاز دهید post

 آموزش موارد جدید در برنامه نویسی پایتون 3

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش موارد جدید در برنامه نویسی پایتون 3 خواهیم پرداخت.

ماژول __future__

پایتون 3.x برخی از کلمات کلیدی و ویژگی های ناسازگار با پایتون 2 را معرفی کرد که می توان آنها را از طریق ماژول __future__ داخلی در پایتون 2 وارد کرد. اگر قصد پشتیبانی از پایتون 3.x برای کد خود را دارید ، از واردات __future__ استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهیم رفتار تقسیم صحیح پایتون 3.x را در پایتون 2 بخواهیم، دستور import زیر را اضافه کنید.

 

تابع چاپ

قابل توجه ترین و گسترده ترین تغییر در پایتون 3 نحوه استفاده از تابع چاپ است. استفاده از پرانتز () با تابعچاپ اکنون اجباری است. در پایتون 2 اختیاری بود.

 

تابع ()print به طور پیش فرض یک خط جدید را در پایان وارد می کند. در پایتون 2، می توان با قرار دادن ‘،’ در پایان آن را خاتمه داد. در پایتون 3 ، “end = ”” فضا را به جای خط جدید اضافه می کند.

 

خواندن ورودی از صفحه کلید

پایتون 2 دارای دو نسخه از توابع ورودی، ()input و ()raw_input  است. تابع ()input داده های دریافتی را در صورتی که در نقل قول های ” or ” قرار داشته باشند به عنوان رشته تلقی می کند ، در غیر این صورت داده ها به عنوان یک عدد تلقی می شوند.

در پایتون 3  تابع ()raw_input  منسوخ شده است. علاوه بر این داده های دریافتی همیشه به عنوان رشته تلقی می شوند.

 

در پایتون 2  نتیجه تقسیم دو عدد صحیح به نزدیکترین عدد صحیح گرد می شود. در نتیجه ، 3/2 1 را نشان می دهد. برای بدست آوردن تقسیم نقطه شناور باید از صریح یا مخرج به طور صریح به عنوان شناور استفاده شود. بنابراین، 3.0/2 یا 3/2.0 یا 3.0/2.0 منجر به 1.5 می شود

پایتون 3 به طور پیش فرض 3 /2 را 1.5 ارزیابی می کند ، که برای برنامه نویسان جدید بصری تر است.

 یونیکد در پایتون 3

پایتون 2 از شما می خواهد که اگر می خواهید رشته ای را به عنوان یونیکد ذخیره کنید، آن را با u علامت گذاری کنید.

پایتون 3 رشته ها را بصورت پیش فرض بصورت Unicode ذخیره می کند. ما رشته های یونیکد (utf-8) و 2 کلاس بایتی داریم: آرایه های بایت و بایت.

حذف تابع ()xrange 

درپایتون 2 ()range یک لیست بر می گرداند و ()xrange  یک شیء را برمی گرداند که فقط موارد مورد نیاز را در صورت نیاز تولید می کند و حافظه را ذخیره می کند.

در پایتون 3، تابع ()range حذف می شود و نام ()xrange  به ()range تغییر می کند. علاوه بر این ، شی ()range از برش در پایتون 3.2 و بالاتر پشتیبانی می کند.

 

 استثناها

پایتون 2 هر دو نماد ، نحو “قدیمی” و “جدید” را می پذیرد. اگر آرگومان استثنا را در پرانتز قرار ندهیم ، پایتون 3 یک SyntaxError ایجاد می کند.

 

 

آرگومان استثنا 

در پایتون 3  آرگومان های استثنا باید با کلمه کلیدی ‘as’ اعلام شوند.

 

تابع ()next و متد ()next
در پایتون 2، ()next به عنوان روشی از شی مولد مجاز است. در پایتون 2، تابع ()next برای تکرار روی شی مولد نیز پذیرفته شده است. اما در پایتون 3، next(0 به عنوان یک متد مولد متوقف شده و AttributeError را افزایش می دهد.

 

ابزار 2to3

همراه با مترجم پایتون 3 ، اسکریپت 2to3.py معمولاً در پوشه tools/scripts نصب می شود. این کد منبع پایتون 2.x را می خواند و یک سری ثابت کننده را برای تبدیل آن به یک کد معتبر پایتون 3.x اعمال می کند.

 

منبع.

 

لبست جلسات قبل آموزش برنامه نوبسی پایتون 3

  1. آموزش برنامه نویسی پایتون 3
امتیاز دهید post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب saber

دیدگاه شما

بدون دیدگاه