آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A
آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A
در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A خواهیم پرداخت.
نصب SL4A
در بعضی مواقع ممکن است بخواهید اسکریپت ها را روی دستگاه بنویسید و آنها را اجرا کنید. لایه اسکریپت نویسی برای آندروید به دستیابی به همین امر کمک می کند. برای نصب SL4A در دستگاه خود ، مراحل زیر را دنبال کنید –
- فایل SL4A.apk را بر روی دستگاه خود دانلود کنید.
- پرونده apk را از صفحه اعلانات راه اندازی کنید.
- برای نصب SL4A در صفحه بعدی Install را انتخاب کنید.
متناوباً، اگر تصمیم دارید از شبیه ساز در مقابل دستگاه اندرویدی استفاده کنید ، SL4A را با استفاده از مرورگر داخل شبیه ساز نصب کنید. صفحه اولیه نصب SL4A روی دستگاه در زیر نشان داده شده است.
افزودن مفسر پایتون
برای نصب مفسر پایتون در دستگاه ، مراحل زیر را دنبال کنید –
- مرحله 1 – برنامه SL4A را شروع کنید.
- مرحله 2 – روی دکمه Menu کلیک کنید.
- مرحله 3 – لیستی از گزینه ها نمایش داده می شود. View را انتخاب کنید.
- مرحله 4 – از کادر محاوره ای گزینه Interpreter را انتخاب کنید. افزودن را کلیک کنید.
- مرحله 5 – لیستی از مفسران موجود برای بارگیری نمایش داده می شود. Python 2.62 (یا بزرگتر) را انتخاب کنید.
برای نصب مترجم پایتون روی شبیه ساز، مراحل زیر را دنبال کنید –
- مرحله 1 – اطمینان حاصل کنید که شبیه ساز در پس زمینه اجرا می شود.
- مرحله 2 – python_for_android_rx.apk را بارگیری کنید.
- مرحله 3 – در پوسته خط فرمان ترمینال ، به محلی که فایل apk ذخیره شده است بروید و موارد زیر را در خط فرمان تایپ کنید –
1 |
adb install python_for_android_rx.apk |
SL4A از موتور اسکریپت نویسی برای چندین زبان پشتیبانی می کند. لیستی از برخی از فایل های apk مخصوص زبان در زیر ذکر شده است –
- beanshell_for_android_rx.apk
- jruby_for_android_rx.apk
- lua_for_android_rx.apk
- perl_for_android_rx.apk
- python_for_android_rx.apk
- rhino_for_android_rx.apk
اتصال به سیستم عامل ویندوز
- مرحله 1 – درایور USB را برای Windows بارگیری و نصب کنید.
- مرحله 2 – دستگاه خود را تنظیم کنید –
- SL4A را از صفحه همه برنامه ها در دستگاه شروع کنید.
- روی دکمه فهرست ضربه بزنید.
- مفسران را از لیست انتخاب کنید.
- button شروع سرور روی دکمه فهرست ضربه بزنید.
- Public (برای اتصال از طریق Wi-Fi) یا Private (برای اتصال از طریق USB) را انتخاب کنید.
- مرحله 3 – یک متغیر محیطی (متغیر کاربر) AP_PORT و مقدار 9999 اضافه کنید.
Android SDK و Eclipse در فصل های بعدی بحث شده است.
لیست جلسات قبل آموزش SL4A
- آموزش SL4A
- آموزش نمای کلی اندروید با SL4A
- آموزش معماری اندروید با SL4A
- آموزش لایه اسکریپت نویسی برای اندروید با SL4A
- آموزش معماری در SL4A
- آموزش کتابخانه پایتون در SL4A
- آموزش محیط توسعه در SL4A
- آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A
- آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A
- آموزش کار با Eclipse در SL4A
- آموزش بررسی API Android در SL4A
- آموزش ایجاد رابط کاربری گرافیکی در SL4A
- آموزش برنامه های کاربردی با استفاده از نماهای پایتون در SL4A
- آموزش اسکریپت نویسی پس زمینه با پایتون در SL4A
دیدگاه شما