منابع اندروید در برنامه نویسی زامارین

4 سال پیش
امتیاز دهید post

منابع اندروید در برنامه نویسی زامارین

در این درس از آموزش های برنامه نویسی سایت سورس باران، آموزش منابع اندروید در برنامه نویسی زامارین را یاد خواهیم گرفت.

هنگامی که یک پروژه جدید اندروید ایجاد می شود، برخی از فایل ها وجود دارند که به طور پیش فرض به پروژه اضافه می شوند. ما این فایل ها و پوشه های پیش فرض پروژه را به عنوان منابع اندروید صدا می کنیم. به تصویر زیر نگاهی بیندازید.

Android Resources

 

منابع پیش فرض اندروید شامل موارد زیر است –

  • AndroidManifest.xml file – حاوی اطلاعاتی درباره برنامه های اندروید شما، به عنوان مثال: نام برنامه، مجوزها و غیره است.
  • Resources folder  – منابع می توانند تصاویر، طرح بندی ها، رشته ها و غیره باشند که می توانند از طریق سیستم منابع اندروید دانلود شوند.
  • Resources/drawable folder  – تمام تصاویری را که می خواهید در برنامه خود استفاده کنید ذخیره می کند.
  • Resources/layout folder – این شامل تمام فایلهای (Android XML (.axml) است که اندروید از آنها برای ساخت رابط کاربر استفاده می کند.
  • The Resources/values folder– این شامل فایل های XML برای اعلام جفت کلید-مقدار برای رشته ها (و انواع دیگر) در سراسر برنامه است. به این ترتیب بومی سازی برای چندین زبان به طور معمول در اندروید تنظیم می شود.
  • Resources.designer.cs – این فایل به طور خودکار هنگام ایجاد اندروید ساخته شده ایجاد می شود و حاوی شناسه های منحصر به فردی است که به منابع اندروید را ارجاع می دهند.
  • MainActivity.cs file– این اولین فعالیت برنامه اندروید شماست و از آنجا اقدامات اصلی برنامه از آنجا شروع می شود.

 

از طریق یک شناسه منحصر به فرد که در فایلources.designer.cs ذخیره شده است، می توان به فایل ها به صورت برنامه ای دسترسی پیدا کرد. شناسه در یک کلاس به نام Resource موجود است. هر منبعی که به پروژه اضافه شود به طور خودکار در داخل کلاس منابع تولید می شود.

کد زیر نحوه ایجاد یک پروژه gridview شامل هفت تصویر را نشان می دهد:

 

در کد بالا، هفت تصویر در یک کلاس به نام (drawable) ترسیم می شوند. این تصاویر به صورت برنامه ای اضافه می شوند. اگر کاربری تصویر دیگری به پروژه اضافه کند، به کلاس drawable نیز اضافه می شود. gridview موجود در پروژه نیز به تنهایی در یک کلاس اضافه و ذخیره می شود. هر مورد موجود در resources folder به طور خودکار در یک کلاس تولید و ذخیره می شود.

منبع.

 

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی زامارین

  1. آموزش برنامه نویسی زامارین (Xamarin)
  2. آموزش نصب زامارین
  3. نوشتن اولین برنامه در برنامه نویسی زامارین 
  4. آموزش فایل مانیفست در برنامه نویسی زامارین
امتیاز دهید post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب saber

دیدگاه شما

بدون دیدگاه