آموزش ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

4 سال پیش
آموزش  ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین
امتیاز دهید post

آموزش ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

در این درس از آموزش های برنامه نویسی سایت سورس باران، با آموزش ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین در خدمت شما هستیم.

TextView

TextView یکی از اجزای بسیار مهم ویجت های اندروید است. در درجه اول برای نمایش متون در صفحه نمایش اندروید استفاده می شود.

برای ایجاد یک TextView، کافیست main.axml را باز کرده و کد زیر را بین تگ های طرح بندی خطی اضافه کنید.

 

دکمه (Button)

دکمه کنترلی است که برای شروع یک رویداد هنگام کلیک روی آن استفاده می شود. در زیر فایل Main.axml ، کد زیر را تایپ کنید تا یک دکمه ایجاد کنید.

 

Resources \ Values ​​\ Strings.xml را باز کرده و  کد زیر را در بین تگ <resources> تایپ کنید.

 

کد بالا مقدار دکمه ای را که ایجاد کرده ایم فراهم می کند. بعد، MainActivity.cs را باز می کنیم و عملی را می توان با کلیک روی دکمه انجام داد. کد زیر را در متد base.OnCreate تایپ کنید.

Button App

 

وقتی کاربر روی دکمه کلیک می کند، کد بالا “You Clicked Me” را نمایش می دهد.

<< –> FindViewById ین متد شناسه نمای مشخص شده را پیدا می کند. این شناسه را در فایل طرح بندی .axml جستجو می کند.

FindViewById

 

Checkbox

وقتی کسی بخواهد بیش از یک گزینه را از بین گروه گزینه ها انتخاب کند، از Checkbox استفاده می شود. در این مثال، ما می خواهیم یک Checkbox ایجاد کنیم که در مورد انتخاب شده، پیامی را که علامت گذاری شده است نشان می دهد، در غیر اینصورت علامت گذاری نشده است.

برای شروع ، فایل Main.axml را در پروژه خود باز کرده و کد کد زیر را برای ایجاد یک Checkbox تایپ می کنیم.

 

بعد، به MainActivity.cs بروید تا کد عملکرد را اضافه کنید.

 

در کد بالا، ابتدا با استفاده از Checkbox _ findViewById  را پیدا می کنیم. بعد ، ما یک روش کنترل کننده برای Checkbox خود ایجاد می کنیم و در هندلر خود ، یک دستور if else ایجاد می کنیم که بسته به نتیجه انتخاب شده، یک پیام را نمایش می دهد.

CompoundButton.CheckedChangeEventArgs → این متد با تغییر حالت چک باکس، یک رویداد را متوقف می کند.

Checkbox has been checked

 

نوار پیشرفت

نوار پیشرفت کنترلی است که برای نشان دادن پیشرفت یک عمل استفاده می شود. برای افزودن نوار پیشرفت، کد زیر را در فایل Main.axml اضافه کنید.

 

بعد، به MainActivity.cs بروید و مقدار نوار پیشرفت را تنظیم کنید.

 

در کد بالا، یک نوار پیشرفت با مقدار 35 ایجاد کرده ایم.

دکمه های رادیویی

این یک ویجت اندروید است که به فرد اجازه می دهد یکی از مجموعه گزینه ها را انتخاب کند. در این بخش، ما می خواهیم یک گروه رادیویی ایجاد کنیم که شامل لیستی از اتومبیل ها است که یک دکمه رادیویی انتخاب شده را بازیابی می کند.

ابتدا یک گروه رادیویی و یک textview را همانطور که در کد زیر نشان داده شده است، اضافه می کنیم

 

برای انجام عملیاتی، با کلیک روی دکمه رادیویی، یک فعالیت اضافه می کنیم. به MainActivity.cs بروید و یک هندلر رویداد جدید ایجاد کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

 

()Toast.MakeText  → این یک متد view است که برای نمایش پیام / خروجی در یک پنجره کوچک به کار می رود. در پایین متد ()OnCreate درست بعد از ()SetContentView، کد زیر را اضافه کنید. با این کار هر یک از دکمه های رادیویی ضبط می شود و آنها را به رویدادی که ایجاد کرده ایم اضافه می کنیم.

 

اکنون، برنامه خود را اجرا کنید. این باید صفحه زیر را به عنوان خروجی نمایش دهد –

آموزش  ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

 

دکمه Toggle

دکمه Toggle برای جایگزینی بین دو حالت استفاده می شود ، به عنوان مثال، می تواند بین ON و OFF تغییر وضعیت دهد. Resources \ layout \ Main.axml را باز کرده و برای ایجاد یک دکمه Toggle، خطوط کد زیر را اضافه کنید.

 

با کلیک روی نوار Toggle، می توانیم اعمالی را به آن اضافه کنیم. MainActivity.cs را باز کرده و خطوط کد زیر را بعد از متد کلاس ()OnCreate اضافه کنید.

 

اکنون، هنگامی که برنامه را اجرا می کنید، باید خروجی زیر را نمایش دهد

آموزش  ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

 

نوار رتبه بندی

Ratings Bar یک عنصر فرم است که از ستاره ها تشکیل شده است و کاربران برنامه می توانند از آن برای ارزیابی مواردی که برای آنها تهیه کرده اید استفاده کنند. در فایل Main.axml خود ، یک نوار رتبه بندی جدید با 5 ستاره ایجاد کنید.

 

هنگام اجرای برنامه، باید خروجی زیر را نمایش دهد –

آموزش  ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

 

تکمیل خودکار Textview

این یک Textview است که در هنگام تایپ کاربر پیشنهادهای کاملی را نشان می دهد. ما قصد داریم یک مشاهده متنی تکمیل خودکار شامل لیستی از نام افراد و یک دکمه ایجاد کنیم که با کلیک روی آن، نام انتخاب شده به ما نشان داده می شود.

Main.axml را باز کرده و کد زیر را بنویسید.

 

کد بالا یک TextView برای تایپ کردن، AutoCompleteTextView برای نشان دادن پیشنهادات و یک دکمه برای نمایش اسامی وارد شده از TextView ایجاد می کند. برای افزودن قابلیت به MainActivity.cs بروید.

همانطور که در زیر نشان داده شده  یک روش کنترل کننده رویداد جدید ایجاد کنید.

 

کنترل کننده ایجاد شده خالی بودن تکمیل خودکار TextView را بررسی می کند. اگر خالی نباشد، متن کامل تکمیل شده خودکار را نمایش می دهد. کد زیر را در کلاس ()OnCreate تایپ کنید.

 

ArrayAdapter – این یک مجموعه کنترل کننده  است که موارد داده را از یک مجموعه لیست می خواند و آنها را به عنوان نمایش برمی گرداند یا روی صفحه نمایش می دهد.

وقتی برنامه را اجرا می کنید، باید خروجی زیر را نمایش دهد.

 

آموزش  ساخت برنامه رابط کاربری گرافیکی در برنامه نویسی زامارین

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی زامارین

  1. آموزش برنامه نویسی زامارین (Xamarin)
  2. آموزش نصب زامارین
  3. نوشتن اولین برنامه در برنامه نویسی زامارین 
  4. آموزش فایل مانیفست در برنامه نویسی زامارین
  5. منابع اندروید در برنامه نویسی زامارین
  6. چرخه فعالیت اندروید در برنامه نویسی زامارین
  7. مجوزها در برنامه نویسی زامارین
امتیاز دهید post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب saber

دیدگاه شما

بدون دیدگاه