در دوره آموزش جامع برنامه نویسی جاوا با تدریس مهندس اسدالهی از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران با زبان برنامه نویسی جاوا از مقدماتی تا پیشرفته آشنا خواهید شد. این دوره آموزش برنامه نویسی جاوا شامل 17 ساعت است که در ادامه سرفصل کامل ذکر شده است. با ما همراه باشید.
توجه داشته باشید که این دوره قبلا بصورت تک جلسه ای منتشر شده، و به درخواست کابران الان بصورت یکجا قرار داده شده. اگر قبلا دانلود کردید، به اشتباه دانلود کنید
آموزش جامع برنامه نویسی جاوا
بخش اول: نصب کامپایلر جاوا و انجام تنظیمات
- کامپایلر جاوا و فایل های مورد نیاز برای برنامه نویسی و اجرای برنامه های جاوا مورد بحث قرار می گیرد.
- نحوه نصب و تنظیمات مورد نیاز برای استفاده از کامپایلر جاوا و ایجاد متغیر های سیستمی آموزش داده شده است.
- ایجاد برنامه بدون استفاده از محیط های برنامه نویسی و با استفاده از یک فایل Notepad ساده آموزش داده میشود.
- در ادامه نیز محیط های برنامه نویسی موجود ذکر شده و با انتخاب یکی از این محیط ها مثال ساده ای از نحوه ایجاد فایل های برنامه و کامپایل و اجرا کردن آنها آموزش داده می شود.
بخش دوم: معرفی زبان برنامه نویسی جاوا
تمام موارد زیر در قالب پروژه بیان شده :
- ویژگی های زبان جاوا و تفاوت با سایر زبان ها
- نحوه کامپایل کدهای جاوا بررسی می شود و مراحلی که باید برای ایجاد یک برنامه جاوا طی شود
- خصوصیاتی که سبب می شود برنامه های جاوا در هر سیستم عاملی اجرا شوند را بررسی می کنیم.
- انواع داده ای اولی ه(int, float, String, …) در جاوا بررسی می شود.
- دریافت مقادیر وارد شده توسط کاربر از ورودی در جاوا
- نمایش و چاپ پیغام ها و اطلاعات در خروجی صفحه نمایش جاوا
بخش سوم: عبارات شرطی در برنامه نویسی جاوا
در این آموزش عبارات شرطی بررسی شده و موارد زیر ذکر شده است:
- معرفی عبارات شرطی و علت استفاده
- معرفی و نحوه استفاده از عبارت شرطی if…else
- معرفی و نحوه استفاده از عبارت شرطی switch
- محدودیت های استفاده از switch
- پیاده سازی عملگر (OR) در switch
بخش چهارم: کلاس ورودی Scanner و بررسی متدهای next() و nectLine() در برنامه نویسی جاوا
- تعریف نمونه ای کلاس Scanner برای تعامل برنامه با ورودی
- بررسی متد next() موجود در کلاس Scanner و دریافت یک رشته از ورودی
- بررسی متد nextLine() موجود در کلاس Scanner و دریافت یک رشته از ورودی
- نحوه دیباگ کردن برنامه با استفاده از دیباگر محیط Eclipse و بررسی تفاوت دو متد next() و nextLine()
- معرفی چند نمونه از کاراکترهای فرمت برای متد printf()
بخش پنجم: تبدیلات انواع داده ای، معرفی حلقه تکرار for برای بررسی عملگرهای افزایشی و کاهشی
- تبدیل رشته های دریافتی از ورودی و تبدیل به انواع داده ای معتبر
- استفاده از متد parse() برای انجام تبدیلات
- نحوه تبدیل انواع از یک قالب داده ای به قالب داده ای دیگر و نادیده گرفتن خطای کامپایلر(Cast کردن)
- بررسی تقدم و تاخر عملگرها در دستورات
بخش ششم: ساختارهای تکراری در برنامه نویسی جاوا
- معرفی و بررسی کامل حلقه تکرار for
- معرفی حوزه متغیرها و تعریف متغیر ها در حوزه های مشخص
- معرفی و بررسی حلقه تکرار while
- معرفی و بررسی حلقه تکرار do…while
- مناسب بودن هر کدام از انواع حلقه های تکرار در چه شرایطی، مورد بررسی قرار می گیرد.
بخش هفتم: حلقه های تودرتو در برنامه نویسی جاوا
- بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از for
- بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از while
- بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از do…while
- ایجاد جدول ضرب به منظور نحوه استفاده از حلقه های تودرتو
- معرفی عبارات انشعابی Continue و Break
بخش هشتم: متدها در برنامه نویسی جاوا
- معرفی متدها در زبان جاوا
- تعیین سطح دسترسی متدها
- تفاوت متدهای static و non-static
- قوانین و محدودیت های استفاده از متغیرهای static
- متدهایی که مقادیر برمیگردانند در مقابل متدهای بدون مقدار برگردانده شده
- تعریف متدها و استفاده از آنها در برنامه
بخش نهم: سربارگذاری متدها در برنامه نویسی جاوا
- معرفی سربارگذاری و اهمیت استفاده از آن
- تعریف متدهای سربار شده
- استفاده از عبارات شرطی بدون استفاده از عبارات if…else و switch
- تبدیل نوع داده ای int به char و چاپ کدهای اسکی در قالب یک متد
بخش دهم: متدهای بازگشتی در برنامه نویسی جاوا
- معرفی متدهای بازگشتی و کاربرد آنها
- پیاده سازی متدهای بازگشتی برای چاپ سری فیبوناتچی
- پیاده سازی متدهای بازگشتی و بررسی تفاوت با متدهای ترتیبی
بخش یازدهم: آرایه ها در برنامه نویسی جاوا
- معرفی آرایه ها و بکار گیری آرایه در زبان جاوا
- بررسی مقداردهی پیش فرض به داده ها توسط کامپایلر جاوا
- دریافت تعدادی عدد از ورودی و ذخیره در آرایه
- معرفی استثناهایی که ممکن است در یک آرایه رخ دهد
- تعریف ارایه های کاراکتری و مقداردهی با استفاده از مقادیر int
بخش دوازدهم: آرایه های دو بعدی و مرتب سازی در برنامه نویسی جاوا
- معرفی آرایه های دو بعدی و شبیه سازی ماتریس ها
- تعریف ارایه های دو و سه بعدی و نحوه دسترسی به عناصر این ارایه ها
- مقداردهی اولیه به آرایه ها در زمان تعریف
- ذخیره سازی ارایه ها در دیسک سخت در جاوا (سطری یا ستونی)
- ایجاد ارایه های دندانه ای(آرایه هایی که هر سطر می تواند ستونهای متفاوتی داشته باشد)
- مرتب سازی عناصر آرایه با مرتب سازی حبابی
- بهینه سازی مرتب سازی حبابی برای جلوگیری از بررسی عناصر مرتب شده
بخش سیزدهم: جستجوی مقادیر در آرایه در برنامه نویسی جاوا
- معرفی مفاهیم و روش های جستجو در آرایه ها
- پیاده سازی الگوریتم های جستجوی باینری و خطی در آرایه ها
- بررسی نقاط ضعف و قوت هر کدام از الگوریتم ها و شرایط استفاده از آنها
- پیاده سازی متدهایی با تعداد پارامترهای نامشخص
بخش چهاردهم: برنامه نویسی شی گرا در جاوا
- معرفی مفهوم برنامه نویسی شی گرا
- نحوه ایجاد کلاس در زبان جاوا
- ایجاد پکیج در جاوا و نحوه بسته بندی کلاس ها در بسته های مجزا
- معرفی اجزا کلاس
- نمونه سازی از یک کلاس و استفاده از فیلدها و متدهای موجود در کلاس
- مخفی کردن فیلدها و متدها از دید کلاس های بیرونی با ایجاد سطح دسترسی
بخش پانزدهم: سازنده ها در برنامه نویسی جاوا
- بررسی مفهوم سازنده و کاربرد آن در برنامه نویسی شی گرا
- ایجاد سازنده های مناسب برای کلاس ها به منظور مقداردهی فیلدها
- نحوه ایجاد چندین سازنده برای کلاس
- بررسی سازنده پیش فرض
- بررسی مقادیر ارسال شده برای فیلدها در سازنده
بخش شانزدهم: setter و getter و مدیریت دسترسی ها در برنامه نویسی جاوا
- معرفی متدهای setter و getter و نحوه کدنویسی
- ایحاد متدهای setter و getter و سازنده ها بدون کدنویسی و با استفاده از محیط Eclipse
- مدیریت مقادیر فیلدها با استفاده از متدهای setter و getter
- ایجاد فیلدهای استاتیک و بررسی کاربرد
- نحوه دسترسی به فیلدهای استاتیک در کلاس ها
بخش هفدهم: متدهای استاتیک در برنامه نویسی جاوا
- بررسی متدهای استاتیک و نحوه تعریف آنها
- مقایسه نحوه فراخوانی و استفاده از متدهای استاتیک در کلاس ها
- ایجاد یک ماشین حساب برای بررسی متدهای استاتیک و غیر استاتیک
- محاسبه نمونه های ساخته شده از یک کلاس
- معرفی کلاس های داخلی
بخش هجدهم: مدیریت استثنا در برنامه نویسی جاوا
- معرفی انواع خطاها و بررسی خطاهای زمان اجرا
- نحوه استفاده از بلاک های try…catch…finally
- ترتیب نوشتن گیرنده های استثناها
- نجوه صدور یا پرتاب کردن یک استثنا توسط برنامه نویس
- شبیه سازی بانک به منظور پیاده سازی متدهای برداشت و واریز به حساب
- تعریف متدهایی با قابلیت صدور یک استثنا
بخش نوزدهم: ارث بری در برنامه نویسی جاوا
- بررسی مفهوم ارث بری و نحوه ایجاد ساختار سلسله مراتبی برای کلاس ها
- نحوه تعیین فیلدها و متدهای موجود در کلاس والد و فرزند
- ایجاد کلاس هایی که در آنها ارث بری وجود دارد از طریق کد نویسی و با استفاده از Eclipse
- جلوگیری از به ارث برده شدن متدها توسط کلاس فرزند
- نحوه استفاده از کلمه کلیدی super و کاربرد
- دسترسی به فیلدها و سازنده های کلاس والد در کلاس فرزند
- ارسال پارامترها از کلاس فرزند به کلاس والد
حتما بخوانید : کتاب ۶۰۰ مثال برنامه نویسی جاوا
بخش بیستم: لغو کردن متدهای کلاس والد در کلاس فرزند در برنامه نویسی جاوا
- بیان مفهوم لغو کردن متدها
- مخفی سازی فیلدها و متدهای کلاس والد در کلاس فرزند
- نحوه لغو کردن بصورت دستی و با استفاده از ابزار موجود در Eclipse
- فراخوانی متدهای مخفی شده کلاس والد در کلاس فرزند
بخش بیست و یکم: کپسوله سازی و چندریختی در برنامه نویسی جاوا
- بیان مفاهیم موجود در شی گرایی
- بررسی مفهوم کپسوله سازی و لزوم استفاده
- پیاده سازی مفهوم کپسوله سازی
- بررسی و بیان مفاهیم چندریختی
- بررسی و بیان مفاهیم متغیرهای مرجع
- پیاده سازی سلسله مراتب کلاسی و ایجاد متغیر های مرجع از ملاس های والد
- نحوه انتساب نمونه های فرزند به متغیر های مرجع و فراخوانی متدها
- دسترسی متغیرهای مرجع به متدهای موجود در کلاس های فرزند
- فراخوانی متد متناسب با نوع شی ای که توسط متغیر مرجع به آن اشاره شده است
بخش بیست و دوم: انتزاعی سازی در برنامه نویسی جاوا
- بیان مفهوم انتزاعی سازی و کاربرد
- پیاده سازی کلاس های انتزاعی با کد نویسی و با استفاده از Eclipse
- استفاده از کلاس های انتزاعی به عنوان متغیرهای مرجع
- متدهای انتزاعی و غیر انتزاعی
- متدهای انتزاعی و کلاس های انتزاعی
- ارث بری در کلاس های انتزاعی
بخش بیست و سوم: پروژه پیاده سازی شده ای برای بررسی مفاهیم پایه ای شی گرایی در برنامه نویسی جاوا
- ایجاد کلاس ها، ارث بری، کپسوله سازی، چندریختی و انتزاغی سازی و تمام دیگر موارد ذکر شده در بحث شی گرایی در این پروژه به کار گرفته شده است.
بخش بیست و چهارم: واسط ها در برنامه نویسی شی گرا جاوا
- بیان مفاهیم و تعریف واسط
- بیان تفاوت واسط با کلاس های عادی و انتزاعی
- متدها و فیلدها در واسط ها
- ارث بری واسط ها از یکدیگر
- پیاده سازی واسط توسط کلاس ها
- ارث بری چندگانه با استفاده از واسط ها
- قوانین استفاده از واسط
بخش بیست و پنجم: کلاس استرینگ (String) در آموزش جامع برنامه نویسی جاوا
- مفاهیم پایه ای در مورد رشته ها
- رشته ها در زبان جاوا چگونه پیاده سازی شده اند؟
- ایجاد اشیا رشته ای و تفاوت آنها
- نحونه ذخیره سازی و بازیابی انواع رشته ها
- بررسی مفهوم Immutable(غیر قابل تغییر بودن) رشته ها در جاوا
- بررسی تعدادی از متدهای موجود در کلاس String
- رشته های قابل تغییر و انواع آنها
- استفاده از رشته های قابل تغییر و مقایسه کارایی آنها با یکدیگر
بخش بیست و ششم: کلاس های مهم پیاده سازی شده در آموزش جامع برنامه نویسی جاوا
- بررسی کلاس Date به منظور دریافت و دستکاری تاریخ و ساعت
- دریافت و نمایش تاریخ براساس یک قالب مشخص با استفاده از کلاس انتزاعی DateFormat
- دریافت و نمایش تاریخ براساس یک قالب مشخص با استفاده از کلاس SimpleDateFormat
- تبدیل شی Date به رشته(Format) و بازگردانی از رشته به شی Date(Parse)
- بررسی کلاس Math و متدهای موجود در آن
- بررسی کلاس Random و تولید اعداد تصادفی از انواع متفاوت
- برنامه ای برای تولید اعداد تصادفی غیر تکراری
- ایجاد اعداد تکراری یکسان در طول اجرای برنام
بخش بیست و هفتم: ورودی و خروجی و فایل ها در آموزش جامع برنامه نویسی جاوا
- بیان مفاهیم پایه ای در مورد ورودی و خروجی و فایلها
- مدیریت فایل ها و پوشه ها
- معرفی جریان های داده ای متنوع موجود در جاوا
- استفاده از جریان های بایتی و کاراکتری برای کپی فایل ها
- دریافت ورودی از کاربر و نمایش خروجی با استفاده از جریان های استاندارد
- بیان مفاهیم سریالی سازی و کلاس های مربوط به جریان های اشیا
- پیاده سازی برنامه ای برای ذخیره و بازیابی نمونه های یک کلاس در فایل ها با استفاده از سریالی سازی
- بیان مفاهیم در مورد فایل های با دسترسی ترتیبی و فایل های با دسترسی مستقیم
- استفاده از کلاس RandomAccessFile برای ایجاد فایل های تصادفی
- پیاده سازی برنامه ای برای ذخیره و بازیابی رکورد های موجود در فایل های مستقیم
اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید میتونید از آموزش جاوا وب سایت W3Schools استفاده کنید.
راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.
- حجم فايل : 2.5 گیگابایت
- مدت زمان دوره : 17:05:31
- شرکت سازنده : سورس باران
- منبع : سورس باران
- رمز فايل : www.sourcebaran.com
- انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰
دسته بندی موضوعات
- آموزش ارز دیجیتال
- آموزش برنامه نویسی
- آموزش متنی برنامه نویسی
- اطلاعیه و سایر مطالب
- پروژه برنامه نویسی
- رپورتاژ
- فروشگاه
- فیلم های آموزشی
- ++C
- ADO.NET
- Adobe Flash
- Ajax
- AngularJS
- apache
- ARM
- Asp.Net
- ASP.NET MVC
- AVR
- Bootstrap
- CCNA
- CCNP
- CMD
- CSS
- Dreameaver
- EntityFramework
- Go
- HTML
- IOS
- jquery
- Linq
- Mysql
- Oracle
- PHP
- PHPMyAdmin
- Rational Rose
- silver light
- SQL Server
- Stimulsoft Reports
- Telerik
- UML
- VB.NET&VB6
- WPF
- Xml
- آموزش های پروژه محور
- اتوکد
- الگوریتم تقریبی
- امنیت
- اندروید
- اندروید استودیو
- بک ترک
- بیسیک فور اندروید
- پایتون
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جوملا
- دلفی
- دوره های برنامه نویسی پیشنهادی
- زامارین
- سئو
- ساخت CMS
- سی شارپ
- شبکه و مجازی سازی
- طراحی الگوریتم
- طراحی بازی
- طراحی وب
- فتوشاپ
- فریم ورک codeigniter
- فلاتر
- کانستراکت
- کریستال ریپورت
- لاراول
- معماری کامپیوتر
- مهندسی اینترنت
- هوش مصنوعی
- یونیتی
- کتاب های آموزشی
- Android
- ASP.NET
- AVR
- LINQ
- php
- Workflow
- اچ تی ام ال
- بانک اطلاعاتی
- برنامه نویسی سوکت
- برنامه نویسی موبایل
- پاسکال
- پایان نامه
- پایتون
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جی کوئری
- داده کاوی
- دلفی
- رباتیک
- سئو
- سایر کتاب ها
- سخت افزار
- سی اس اس
- سی پلاس پلاس
- سی شارپ
- طراحی الگوریتم
- فتوشاپ
- مقاله
- مهندسی نرم افزار
- هک و امنیت
- هوش مصنوعی
- ویژوال بیسیک
- نرم افزار و ابزار برنامه نویسی
- وردپرس